Tryggve
Jarl
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:16, 27 Sie 2013 Temat postu: Regulamin TYR Hird |
|
|
Drużyna TYR Hird
TYR Hird jest drużyną zajmująca się rekonstrukcją historyczną życia codziennego na terenach Skandynawii od IX do XI wieku n.e. Bóstwem opiekunczym Hirdu jest TYR – bóg wojny i sprawiedliwości.
Drużyna skupia ludzi którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę na temat wczesnego średniowiecza poprzez aktywny udział w wyjazdach, warsztatach, spotkaniach. Do drużyny mogą wstąpić wszyscy którzy ukończyli 18 lat, jeśli kandydat jest młodszy wymagana jest pisemna zgoda rodziców. Wszyscy drużynnicy są zobowiązani do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad kultury, szanować innych drużynników i w miarę możliwości pomagać gdy to konieczne. Każdy członek drużyny zobowiązany jest także do godnego reprezentowania drużyny na zewnątrz podczas wyjazdów i pokazów. Wszelkie spory i problemy powinny być rozwiązywane w sposób kulturalny. Działanie w drużynie jest dobrowolne i w każdej chwili osoba nie chcąca uczestniczyć w dalszym życiu drużyny może z drużyny wystąpić. Drużyna jest także neutralna światopoglądowo i nie promuje żadnych poglądów politycznych.
Prawa
I Władze:
1. Jarl:
- Sprawuje najwyższą władzę w drużynie.
- Mianuje Arcytyrankę, Godiego, Skarbnika i Hersira na czas nieokreślony, mogą oni sami zrezygnować lub zostać odwołani przez Thing.
- Zajmuje się polityką drużyny.
- Organizuje z pomocą Arcytyranki oraz Hersira pokazy oraz wyjazdy.
- Gdy nie może uczestniczyć w jakimś wyjeździe wyznacza z pośród jadących uczestników kogoś na tymczasowe zastępstwo.
2. Arcytyranka:
- Reprezentuje drużynę na zewnątrz.
- Na równi z Jarlem planuje, przewiduje i bierze na siebie części przygotowań do wyjazdów, pokazów.
- Sprawuję piecz nad wszystkimi kobietami w drużynie i jest jak ich matka
- Gdy nie może uczestniczyć w jakimś wyjeździe wyznacza z pośród jadących uczestników kogoś na tymczasowe zastępstwo.
- Planuje ze Skarbnikiem zakupy na planowany wyjazd
3. Skarbnik:
- Jest odpowiedzialna za prowadzenie finansów drużyny
- Dogląda spiżarni drużyny i ewentualnie przed wyjazdem dokupuje potrzebne produkty.
- Na równi z Jarlem planuje, przewiduje i bierze na siebie części przygotowań do wyjazdów, pokazów.
4. Hersir:
- Jest odpowiedzialny za szkolenie zbrojnych drużyny.
- Zastępuje Jarla w dowodzeniu wojami Hirdu w polu.
- Przeprowadza próbę walki niewolników uwalniających się na Thingu.
- Na równi z Jarlem planuje, przewiduje i bierze na siebie części przygotowań do wyjazdów, pokazów.
- Reprezentuje drużynę na zewnątrz.
II Statusy:
1.Kandydat:
- Zostaje każda nowa osoba przybywająca do Drużyny, bez względu na
doświadczenie wyniesione z innych bractw i drużyn
- Kandydat zobowiązany jest do wybrania terenu który zamierza odtwarzać (Szwecja, Dania, Norwegia, Islandia itd.)
- Nie ma prawa głosu na Thingu. może jednak zostać spytany o zdanie, które nie musi zostać wzięte pod uwagę.Ma prawo zgłaszać pomysły i inicjatywy
- Gdy posiada skompletowany strój podstawowy (koszule, spodnie, buty lub suknię, fartuch, buty) na Thingu może ubiegać się o przyjęcie do grona niewolników swoją wolę zgłasza Jarlowi lub Godi
- Kandydat nie może brać czynnego udziału w bitwach.
- Ma obowiązek przynajmniej raz w miesiącu uczestniczyć w treningu (zbrojnych lub łuczników) albo w zajęciach przydatnych Hirdowi np. w szyciu itd.
- Nie może brać udziału w wyjazdach i pokazach, z wyjątkiem wyjazdów wewnątrz drużynowych i przygotowawczych
- Każdy kandydat ma osobę która się nim opiekuje służąc radą i doświadczeniem
- Aby uczestniczyć w treningu bojowym kandydat musi zaopatrzyć się w: przeszywanicę lub tunikę bojową, rękawice, hełm, ochraniacze na przedramiona (skórzane karwasze lub ochraniacze sportowe), drewniane stylisko lub topór jednoręczny, tarczę (jeśli jest możliwość może korzystać z tarczy treningowej innego drużynnika). Jeśli kandydat chce zostać łucznikiem musi zaopatrzyć się łuk (najlepiej historyczny wzór z jednego kawałka drewna lub ewentualnie łuk typu longbow produkcji Bisoka) oraz kilka strzał
2.Niewolnik:
- Niewolnik ma prawo wybrania historycznego imienia, którym będzie tytułowany przez drużynników.
- Nie ma prawa głosu na Thingu, może jednak zostać spytany o zdanie, które nie musi zostać wzięte pod uwagę. Ma prawo zgłaszać pomysły i inicjatywy
- Może uczestniczyć w bitwach jeśli Jarl i Hersir wyrażą zgodę oraz jeśli ma skompletowane własne kompletne wyposażenie bojowe
- Nie może używać miecza, ozdób z innego metalu niż miedź, skór z wilka, niedźwiedzia, lisa, elementów stroju w kolorze czerwonym, czarnym, niebieskim.
- W czasie Thingu na którym zostaje się niewolnikiem wybiera opiekuna z grona wolnych i starszych, gdy sam nie jest w stanie podjąć decyzji władze Hirdu wybierają za niego.
- Może ubiegać się o uwolnienie zgłaszając swoją wolę Godi lub Hersirowi. Kandydaturę rozważa się po konsultacjach z Jarlem, gdy prośba zostanie zaakceptowana na najbliższym Thingu odbędzie się ostatnia próba- walki. Niewolnik musi zdecydować czy chce się uwolnić przez walkę, strzelanie z łuku(zasady ustalone przez Hersira) czy poprzez rzemiosło. Niewolnik może też być uwolniony z pominięciem próby walki na wniosek Jarla przy aprobacie Godi i Hersira uwolnienie takie jest ogłaszane na Thingu.
- By móc przystąpić do uwalniania się ma obowiązek przynajmniej sześć razy w okresie półrocznym uczestniczyć w działalności drużyny np. treningu (zbrojnych lub łuczników), spotkaniu rzemieślników, pokazie lub wyjeździe oraz napisać krótki referat na wybrany przez siebie temat dotyczący odtwarzanego przez drużynę okresu
3. Wolny:
- Ma prawo do głosowania na Thingu.
- Może być opiekunem jednego niewolnika.
- Powinien unikać używania ubrań w szczególności: koszul, spodni, tunik, kaftanów, sukien, płaszczy w kolorach: czerwonym, czarnym, niebieskim. Zalecenie to nie dotyczy ozdób i wykończeń takich jak krajki, hafty itp. oraz drobnych elementów takich jak torby, czapki itp.
- Mężczyzna aby zostać wolnym musi mieć skompletowany sprzęt bojowy lub łuczniczy (w Skandynawii wolny posiadał broń). Po zostaniu wolnym może posiadać miecz lub topór duński (włóczni używać mogą tylko doświadczeni wojowie)
- Wolny jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa w wyjazdach, pokazach i życiu drużyny oraz świecić przykładem dla kandydatów i niewolnych
4. Starszy drużynnik:
- Starszym zostaje wolny wykazujący się odwagą w trakcie bitew, darzony powszechnie szacunkiem i uznaniem, robiący wiele dla dobra drużyny na wniosek Jarla przy akceptacji Thingu i braku sprzeciwu (veta) któregoś z dotychczasowych starszych.
- Może być opiekunem 2 niewolników
5. Drengr
- status, który otrzymują tylko wojownicy zaprawieni w bojach, wykazujący się na treningach oraz polach bitew, turniejach. Mając drengrów obok siebie w ścianie tarcz wiesz, że walczysz obok najlepszych
5. Huskarl
- Huskarlem staje się wojownik który świetnie posługuje się bronią i wykazuje się wyjątkową odwagą na polu walki, jest prawy i honorowy
- jest osobistym gwardzistą Jarla i czuwa nad jego bezpieczeństwem
- ma prawo do własnego oryginalnego wzoru na tarczy
6. Godi:
- zajmuje się aspektami religijnymi w drużynie,
- specjalista w tematyce mitologii i wierzeń Skanynawów
III Althing i Thingi:
- Althing i Thing są zgromadzeniami wszystkich członków Hirdu.
- Althing jest zwoływany, co najmniej 2 razy w roku. Thing zwykły w momencie kiedy jest potrzeba spotkania i ustalenia pewnych rzeczy.
- Są prowadzone przez Godi .
- Uczestnicy Althingu zobowiązani są do uczestnictwa w strojach historycznych, podczas zwykłego Thingu nie ma takiego przymusu
- W czasie trwania Althingu (poza czasem zmagań) nikt prócz Jarla i Hersira nie może posiadać broni.
- W czasie Althingu odbywają się przyjęcia do grona kandydatów lub niewolników, uwolnienia niewolników oraz mianowania na starszych.
- Nadzwyczajny Thing może być zwołany przed bitwą w celu przyjęcia kandydatów do grona niewolników.
IV Składki:
- Składki w Hirdzie są obowiązkowe i wynoszą 20 zł miesięcznie, do czasu aż nie będą zakupione potrzebne dla drużyny sprzęty, potem składka proponowana to 10zł, mają je wpłacać osoby od statusu niewolnika wzwyż
- Ze składek są dofinansowywane wyprawy Hirdu dla osób je płacących (osoby nie uiszczające składek obowiązuje pełna odpłatność) oraz regulowane są inne wydatki wspólne drużyny.
- Część zarobku z pokazów zasila skarbiec drużyny, o proporcji podziału kwoty zarobku pomiędzy uczestników (według statusu) a wpływ do skarbca decyduje Jarl, po konsultacjach z drużynnikami biorącymi udział w pokazie.
- Ze składek dla osób zasłużonych dla drużyny mogą być ufundowane dary w postaci drobnej biżuterii brązowej (pierścień, zawieszka) w celu wyróżnienia
- Osoba które rezygnuje z działalności w drużynie nie otrzymuje zwrotu wpłaconych składek.
- Każdy płacący składki członek drużyny ma wgląd w zestawienie składek i wydatków, finanse są jawne i każdy może prosić o takowe
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tryggve dnia Pią 16:01, 03 Lut 2017, w całości zmieniany 13 razy
|
|